Webmaster dünyasında Google’ının
üst üste yaşattığı güncelleme depremleri yaşanıyor. Son olarak henüz
doğrulanmamış olsa da Fred Algoritması gündemde. SEO’cu gruplar arasında
konuşulanlara ve de izlenimlere baktığımız da Fred güncellemesinin Google’ının
yeni bir algoritma güncellemesi olduğu yönünde.
Güncellemenin tarihi 8 Mart olarak düşünülüyor. SEO sektörü bu yönde fikir birliği içerisinde. Aslında güncellemeler Gary ıllyes şakasıyla karışık olarak gündeme gelmiş ve de Fred olarak adlandırılmıştı. Şaka ile başlayan bu süreç bir anlamda güncellemenin adının da fred olarak kalmasını sağlamış oldu.
Fred Algoritma Güncellemesi
Fred algoritmasının SEO topluluklarının görüşlerine göre bir spam algoritması olduğu anlamını taşıyor. Bunun nedeni ise Google’ının şubat başında bir spam güncellemesini duyurması ancak bunun da doğrulanmamasının bir sonucu olarak görülüyor. Yine aynı ay içerisinde içerik kalitesi yönünden bir güncelleme olacağı görüşü vardı. Aslında güncellemelere bakarsanız Google son dönemlerde güncellemeleri SEO’cularla paylaşmıyor. Buradan çıkarılacak sonuç ise bir güncelleme geldiğinde listeler alt üst olsa da yine de bizler yapacağımız çalışmalarımızdaki hedeflerimizi değiştirmeyeceğimiz oluyor.
İzlenmelere bakarsanız burada ciddi anlamda bir hareketlenme ve de dalgalanmaları görebiliyoruz bu her zaman olduğu gibi bir güncellemenin de habercisi. SEO’cular burada çalışmalarındaki hareketlilikten bunu çıkarıyorlar. Bu bazen bir şikâyet yönünde oluyor bazen de olumlu bir şekilde karşılanıyor.
Bizler herhangi bir güncelleme olup olmadığına dair Google’dan haber beklemekten başka bir şey maalesef yapamıyoruz ancak Google’ının de her zaman ki gibi güncelleme yaptığı John Mueller ve Gary Illyes’in Twitter yazışmalarından anlaşılabiliyor. Bizlerde ilerleyen zaman içerisinde Google’ının bir güncelleme konusunda açıklama yapması halinde sizinle paylaşacağız.
Sonuç olarak unutmamak gerekir ki her güncellemenin mutlaka bir amacı vardır ve içerisinde teknolojik bir takım gelişmeleri barındırır. Buradaki amaç bir önce yapılan güncellemelerdeki hataların kapatılmasını amaçlar. Bunun için bizler SEO’cular ve site sahipleri olarak mutlaka bu güncellemeleri dikkate almalı ve çalışmalarımızı da buna göre sürdürmemiz gerekiyor. Google kurulduğu günden bu yana kendisiyle birlikte site sahiplerini de her zaman çalıştırmaya yöneltiyor.